Ev İşçileri Dayanışma Sendikası Kuruluyor

Ev İşçileri Dayanışma Sendikası, Ev İşçileri Dayanışma Sendikası Kuruldu, Ev İşçileri Dayanışma Sendikası Kuruluyor, Ev İşçileri Dayanışma Sendikası Kurulacak, Ev İşçileri Dayanışma Sendikası 15 Haziran 2011 Tarihinde resmen kuruluyor, Ev İşçileri Dayanışma Sendikası 15 haziranda Kurulacak.

Ev İşçileri Dayanışma Sendikası 15 Haziran 2011 Tarihinde Resmen Kuruluyor
Ev İşçileri Dayanışma Sendikası’ndan Gülhan Benli, "Artık eskisi gibi ev işçileri sahipsiz değil. Onların artık arkalarında bir güçleri, sendikaları var ve bu güç 15 Haziran’da resmi bir güç olacak" dedi.

Ev işçisine patron işkencesi
İddiaya göre, N.K. adlı ev işçisi kadın, yatılı olarak çalıştığı evde, patronu tarafından 13 gün boyunca rehin alındı, şiddet gördü, hakaret ve aşağılamalara maruz kaldı, tehdit edildi.  Durumdan haberdar olan Ev İşçileri Dayanışma Sendikası üyesi kadınlar, avukatlarla birlikte polise giderek N.K’yi alıkonulduğu evden kurtardı. Mağdur kadın, şimdi sendikasıyla birlikte dava açmaya hazırlanıyor.

Ev işçisi N.K, İstanbul Kemerburgaz’da bir konakta kalan Berna E.’nin evinde yatılı ev işçisi olarak çalışmaya başladı. 10 gün her şey yolunda gitti. Ancak 11’inci günden itibaren çalıştığı konak, N.K. için adeta bir işkencehaneye dönüştü.

ŞİDDET, HAKARET, TEHDİT…
İddiaya göre, N.K.’nin patronu Berna E., N.K.’yi sürekli azarlamaya, aşağılamaya, ona hakaretler yağdırmaya başladı. N.K.’nin uyumasına bile izin vermeyen Berna E. bununla da yetinmiyor, N.K.’ye fiziksel şiddet uyguluyordu. Tüm bunlara dayanamayan N.K. işi bırakmak istedi, ancak patronu bunu kabul etmedi. 13 gün boyunca çalıştığı konakta işvereni tarafından zorla alıkonulan N.K. yaşadığı kâbus gibi günleri şu sözlerle anlattı:

“10’uncu günden sonra birden değişti kadın. Her gün çığlık çığlığa bağırmaya, mutfaktaki eşyaları fırlatıp kırmaya başladı. Bana sürekli ağza alınmayacak küfürler ediyordu, beni dövüyordu. Başörtülüyüm diye aşağılıyordu. Sabaha kadar beni uyutmuyordu. Birazcık uyuyakalsam, bana ‘Sen nasıl uyursun, Allah’ın köylüsü, kalk çabuk’ diye bağırıyordu. İşi bırakmak istedim, güvenliğe beni çıkarmamaları için talimat verdi.”

‘ÖLÜN ÇIKAR BU EVDEN
Bunun üzerine ablasını aradığını ve yardım istediğini anlatan N.K., şöyle devam etti: “Ablama ‘gel beni kurtar’ dedim, ablam patronumu aradı. ‘Ben kardeşimi almaya geliyordum, kaç gün çalıştıysa parasını ver, ben onu götüreceğim’ dedi. Ama Berna E., güvenliği arayarak ablamı kesinlikle içeri sokmamalarını istedi. Beni de ‘Bırak ablanı Allah gelse seni elimden alamaz, senin ölün çıkar bu evden. Hem sigortan yok, burada çalıştığını bile ispat edemezsin’ diyerek tehdit etti.
Konakta kendisinden başka çalışanların da olduğunu söyleyen N.K., “Berna E.’nin çocuğu henüz 15 aylık, ama ben bu eve çalışmaya gelen 42’inci kadınım. Berna E., tüm çalışanlara, ama özellikle de yabancı uyruklulara çok kötü davranıyordu. Bir keresinde yabancı uyruklu bir çalışanı tam 4 gün aç bıraktı. Kadın bavulunu toplayıp zor kaçtı evden” dedi.

‘ARTIK YALNIZ DEĞİLLER
Eve girmesine izin verilmeyen ablasının araştırarak Ev İşçileri Dayanışma Sendikası’na ulaştığını anlatan N.K., “Sağ olsunlar, sendikadaki arkadaşlar avukatlarla birlikte polise giderek beni o evden kurtardılar. O kadından davacıyım. Her damla gözyaşımın hesabını ona soracağım” diye konuştu.

Ev İşçileri Dayanışma Sendikası’ndan Gülhan Benli ise şunları söyledi: Artık eskisi gibi ev işçileri sahipsiz değil. Onların artık arkalarında bir güçleri, sendikaları var ve bu güç 15 Haziran’da resmi bir güç olacak. Artık karşılarında tek tek N.K.’ler, Haticeler olmayacak, örgütlü bir güç olacak, bundan sonra bizi böyle kolayca, pervasızca ezemeyecekler.”birgun.net

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Migros Satılıyor Migros Kime Satılıyor

Simon Ne Demek Simonlar

4857 Sayılı İş Kanunu Kimleri Kapsar